Yağmurun Zamanı ve Rahimlerde Olanın Bilinmesi

Modül Temel Bilgileri

Modül (Alt Konu)

Yağmurun Zamanı ve Rahimlerde Olanın Bilinmesi

Amaçlar

Mugayyebat-ı Hamse kavramını bilir. Yağmurun zamanının meteoroloji tarafından bilinmesini ve ana rahmindeki çocuğun röntgen ile cinsiyetinin bilinmesinin ne anlama geldiğini gerekçeleriyle açıklar. Gaybı ancak Allah’ın bileceğini idrak eder.

Yöntem ve Teknik-Etkinlik

Akrostiş Yazma Etkinliği, Dua Yazma Etkinliği, Slogan Hazırlama

Materyal ve Teknoloji

Kağıt, Kalem

İşleniş/Öğrenme-Öğretme Süreci

  • Etkinlik-1
    • Öğrenciler 3-4 kişilik gruplara ayrılır.
    • Öğrencilere Mugayyebat-ı Hamse metni verilir ve ihtiyaç duyduğunda kullanması beklenir.
    • Öğrencilerden metinden faydalanarak “YAĞMUR” ve “RAHM-I MADER” başlıklı bir akrostiş yazmaları istenir.
    • Yazılan akrostişler gruplar halinde tahtada okunur.
  •  
  • Etkinlik-2
    • Mugayyebat-ı Hamse metni konusunun yer aldığı risale metni gruplara dağıtılır.
    • Öğrenciler 3-4 kişilik gruplara ayrılır.
    • Gruplardan yağmurun yağma vaktinin ve rahimlerde olanın bilinmesi doğrultusunda dua yazmaları istenir.
    • Grupların yarısı bir konu diğer yarısı diğer konu hakkında dua hazırlarlar.
    • Dualar gruplar halinde tahtada okunur.

Ölçme ve Değerlendirme

  • Tüm gruplar bir araya gelir.
  • Yapılan etkinliklerin sonuçları toplu halde okunur.
  • Akrostiş ve Dua Yazma etkinliklerinden çıkan metinlerin ortak noktaları bulunur.
  • Ortak noktalar slogan haline getirilir.
  • İlişkili Metinler

    Ehl-i ilhad tarafından tenkit suretinde, Mugayyebat-ı Hamse’den yağmurun gelmek vaktine ve rahm-ı maderdeki ceninin keyfiyetine itiraz edilmiş.

    Demişler ki: “Rasathanelerde bir aletle yağmurun vakt-i nüzulü keşfediliyor. Onu da, Allah’tan başkası da biliyor. Hem röntgen şuaıyla rahm-ı maderdeki ceninin müzekker, müennes olduğu anlaşılıyor. Demek Mugayyebat-ı Hamse’ye ıttılâ kabildir.”

    Elcevap: Yağmurun vakt-i nüzulü bir kaideye merbut olmadığı için doğrudan doğruya meşiet-i hassa-i İlâhiye ile bağlı ve hazine-i rahmetten hususî iradeye tâbi olduğunun bir sırr-ı hikmeti şudur ki:

    Kâinatta en mühim hakikat ve en kıymettar mahiyet vücud, hayat, nur, rahmettir ki bu dört şey perdesiz, vasıtasız, doğrudan doğruya kudret-i İlâhiye ve meşiet-i hassa-i İlâhiyeye bakar. Sair masnuatta zâhirî esbab kudretin tasarrufuna perde oluyorlar. Ve muttarid kanunlar ve kaideler, bir derece irade ve meşiete hicab oluyor. Fakat vücud, hayat, nur ve rahmette o perdeler konulmamış. Çünkü perdelerin sırr-ı hikmeti o işte cereyan etmiyor.

    Madem vücudda en mühim hakikat rahmet ve hayattır. Yağmur, hayata menşe ve medar-ı rahmet, belki ayn-ı rahmettir. Elbette vesait perde olmayacak, kaide ve yeknesaklık dahi meşiet-i hassa-i İlâhiyeyi setretmeyecek. Tâ ki her vakit, herkes, her şeyde şükür ve ubudiyete ve sual ve duaya mecbur olsun. Eğer bir kaide dâhilinde olsaydı, o kaideye güvenip, şükür ve rica kapısı kapanırdı.

    Güneşin tulûunda ne kadar menfaatler olduğu malûmdur. Halbuki muttarid bir kaideye tâbi olduğundan, güneşin çıkması için dua edilmiyor ve çıkmasına dair şükür yapılmıyor. Ve ilm-i beşerî, o kaidenin yoluyla yarın güneşin çıkacağını bildiği için gâibden sayılmıyor. Fakat yağmurun cüz’iyatı bir kaideye tâbi olmadığı için her vakit insanlar rica ve dua ile dergâh-ı İlâhiyeye ilticaya mecbur oluyorlar. Ve ilm-i beşerî vakt-i nüzulünü tayin edemediği için sırf hazine-i rahmetten bir nimet-i hassa telâkki edip hakikî şükrediyorlar. İşte bu ayet, bu nokta-i nazardan yağmurun vakt-i nüzulünü Mugayyebat-ı Hamse’ye idhal ediyor.

    Rasathanelerdeki aletle bir yağmurun mukaddematını hissedip vaktini tayin etmek gaibi bilmek değil, belki gâibden çıkıp âlem-i şehadete takarrübü vaktinde bazı mukaddematına ıttılâ suretinde bilmektir. Nasıl en hafî umur-u gaybiye vukua geldikte, veyahut vukua yakın olduktan sonra, hiss-i kable’l-vukuun bir nev’iyle bilinir. O gaybı bilmek değil, belki o, mevcudu veya mukarrebü’l-vücudu bilmektir. Hatta ben kendi asabımda bir hassasiyet cihetiyle, yirmi dört saat evvel, gelecek yağmuru bazen hissediyorum. Demek yağmurun mukaddematı, mebadileri var. O mebadiler, rutubet nev’inden kendini gösteriyor, arkasından yağmurun geldiğini bildiriyor. Bu hal, aynen kaide gibi, ilm-i beşerin gâibden çıkıp daha şehadete girmeyen umura vusule bir vesile olur. Fakat daha âlem-i şehadete ayak basmayan ve meşiet-i hassa ile rahmet-i hassadan çıkmayan yağmurun vakt-i nüzulünü bilmek, ilm-i Allâmü’l-Guyûb’a mahsustur.

    Kaldı ikinci mesele: Röntgen şuaıyla rahm-ı maderdeki çocuğun erkek ve dişisini bilmekle [1]وَيَعْلَمُ مَا فِى الْاَرْحَامِ ayetinin meal-i gaybîsine münafi olamaz. Çünkü ayet yalnız zükûret ve ünûset keyfiyetine değil, belki o çocuğun acib istidad-ı hususîsi ve istikbalde kesb edeceği vaziyetine medar olan mukadderat-ı hayatiyesinin mebadileri, hatta simasındaki gayet acib olan sikke-i samediyet muraddır ki, çocuğun o tarzda bilinmesi, ilm-i Allâmü’l-Guyûb’a mahsustur. Yüz bin röntgen-misal fikr-i beşerî birleşse, yine o çocuğun umum efrad-ı beşeriyeye karşı birer alâmet-i farikası bulunan yalnız hakikî sima-i vechiyesini keşfedemez. Nerede kaldı ki sima-i vechîsinden yüz defa daha harika olan, istidadındaki sima-i manevîyi keşfedebilsin!

    (Lem’alar, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul-2022, s. 201)

    [1] Rahimlerde olanı O bilir. (Lokman Suresi: 34.)

    Modülü İndir (PDF)

    Modül_144.pdf
    Size: 194,26 KB

    Modül Değişiklik Önerisi Formu
    Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
    Değişiklik Önerisi
    Yüklemek için tıklayın veya dosyayı bu alana sürükleyin.
    Mugayyebat-ı Hamse
    Free
    Seviye
    İleri Seviye
    Süre 40 dakika