“Şakk-ı Kamer” Mucizesi

Modül Temel Bilgileri

Modül (Alt Konu)

"Şakk-ı Kamer" Mucizesi

Amaçlar

Nübüvvet Mucize ilişkisini kavrar. Hz.Muhammed’in en büyük mucizesi olarak "Şakk-ı Kamer" mucizesini mahiyetiyle birlikte açıklar.

Yöntem ve Teknik-Etkinlik

5N1K, Balık Kılçığı

Materyal ve Teknoloji

Kalem - Kağıt

İşleniş/Öğrenme-Öğretme Süreci

  • Etkinlik-1
    • Sınıf 4-5 kişilik gruplara ayrılır.
    • Katılımcılardan "mucize, ay yarılma mucizesi, nübüvvet, rivayet, şahitler" konulu 5N1K soruları oluşturulmaları istenir.
    • Her bir soru için yazılanlar gruplarca okunur.
    • Mesela önce ne sorusu için yazılanlar her grup tarafından okunur.
    • Her bir doru için ayrı bir grup üyesi yazılanı okur.
  •  
  • Etkinlik-2
    • Katılımcılar sayıya göre 3-4 kişilik gruplara ayrılır.
    • Her bir grup "Şakk-ı Kamer neden dünyanın her tarafında görülmemiştir?" sorusunu balık kılçığı şemasının ana gövdesine yazar.
    • Önce nedenlerini ana kılçıklar oluşturup yazarlar
    • Sonra alt nedenleri de ara kılçıklara ve hani ana nedene bağlı ise yazarlar.
    • Her grup yaptığı şemayı paylaşır.

Ölçme ve Değerlendirme

  • Hazırlanan balık kılçığı şemaları karşılaştırılır.
  • Birinde olup diğerinde olmayanlar belirlenir.
  • Ortak bir liste oluşturulur.
  • İlişkili Metinler

    Müfessirlerin, [1]وَانْشَقَّ الْقَمَرُ tefsirinde onun vukuuna ittifakı; ve ehl-i rivayet-i sadıka bütün muhaddisînin, pek çok senedlerle ve muhtelif tariklerle vukuunu nakletmesi; ve ehl-i keşif ve ilham bütün evliya ve sıddıkînin şehadeti; ve ilm-i kelâmın meslekçe birbirinden çok uzak olan imamlarının ve mütebahhir ulemanın tasdiki; ve nass-ı kat’î ile dalâlet üzerine icma’ları vâki olmayan ümmet-i Muhammediyenin (asm) o vak’ayı telâkki-i bilkabul etmesi, güneş gibi inşikak-ı kameri ispat eder.

    Elhâsıl, buraya kadar tahkik namına ve hasmı ilzam hesabına idi. Bundan sonraki cümleler, hakikat namına ve iman hesabınadır. Evet, tahkik öyle dedi; hakikat ise diyor ki:

    Sema-i risaletin kamer-i müniri olan Hatem-i Divan-ı Nübüvvet, nasıl ki mahbubiyet derecesine çıkan ubudiyetindeki velâyetin keramet-i uzması ve mu’cize-i kübrası olan Mi’rac ile, yani bir cism-i arzı semavatta gezdirmekle semavatın sekenesine ve âlem-i ulvî ehline rüçhaniyeti ve mahbubiyeti gösterildi ve velâyetini ispat etti. Öyle de, arza bağlı, semaya asılı olan kameri, bir arzlının işaretiyle iki parça ederek, arzın sekenesine, o arzlının risaletine öyle bir mu’cize gösterildi ki zat-ı Ahmediye (asm), kamerin açılmış iki nurânî kanadı gibi, risalet ve velâyet gibi iki nurânî kanadıyla, iki ziyadar cenah ile evc-i kemâlâta uçmuş, tâ Kàb-ı Kavseyne çıkmış; hem ehl-i semavat, hem ehl-i arza medar-ı fahir olmuştur.

    [2]عَلَيْهِ وَعَلٰٓى اٰلِهِ الصَّلَاةُ وَالتَّسْل۪يمَاتُ مِلْأَ الْاَرْضِ وَالسَّمٰوَاتِ

    [3]سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَٓا اِلَّا مَا عَلَّمْتَنَٓا اِنَّكَ اَنْتَ الْعَل۪يمُ الْحَك۪يمُ

    (Mektubat, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul-2023, s. 250)

    [1] Ay yarıldı. (Kamer Suresi: 1.)

    [2] Ona ve Âline yer ve gökler dolusu rahmet ve selâmlar olsun.

    [3] Seni her türlü noksandan tenzih ederiz. Senin bize öğrettiğinden başka bizim hiçbir bilgimiz yoktur. Sen her şeyi hakkıyla bilir, her işi hikmetle yaparsın. (Bakara Suresi: 32.)

    Modülü İndir (PDF)

    Modül_140.pdf
    Size: 199,76 KB

    Modül Değişiklik Önerisi Formu
    Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
    Değişiklik Önerisi
    Yüklemek için tıklayın veya dosyayı bu alana sürükleyin.
    şakkı kamer mucizesi
    Free
    Seviye
    Orta Seviye
    Süre 40 dakika