Lahika Mektupları

Modül Temel Bilgileri

Modül (Alt Konu)

Lahika Mektupları

Amaçlar

Risale-i Nur okumanın bu zamandaki önemini kavrar. Günlük hayatında Risale-i Nur okumaya gayret eder.

Yöntem ve Teknik-Etkinlik

Rulman, Görüş Geliştirme

Materyal ve Teknoloji

İşleniş/Öğrenme-Öğretme Süreci

  • Etkinlik-1
    • Öğrencilerden sınıf mevcuduna göre dörder beşer kişilik guruplar oluşturulur.
    • Katılımcılar metinden risale i nur eserlerinin özellikleri ile ilgili cümleler/görüşler çıkarırlar.
    • Her bir katılımcı görüşünü ifade eder. (metinden orijinal ifade olmalı)
    • Birkaç cümle ile görüşünün gerekçesini açıklar.
    • Gruptaki diğer öğrenciler katılıp katılmadıklarını belirtir.
    • Görüş birliği olan cümleler not edilir.
    • Grup olarak raporlar oluşturulur.
  • Etkinlik-2
    • Önceki çalışmada ortaya çıkan görülerden her birini bir katılımcı bir kağıda/küçük karta yazar.
    • Katılımcılar iç içe karşılıklı gelecek şekilde çember (rulman) oluştururlar. (önceki etkinliğin gruplarından biri iç, biri dış çember olabilir. Mümkün ise önceki etkinlikteki aynı gruptaki öğrenciler ya iç çemberde ya dış çemberde yer almalıdır)
    • Öğretmenin verdiği işaretle (el çırpma mesela) rulman başlar.
    • 30 saniye içinde karşılıklı olarak her katılımcı bir cümlesini birbirine anlatır.
    • Süre bitince öğretmenin işareti ile iç çemberdekiler bir dişli/kişi kadar döner.
    • Aynı işlem her dönüşte devam eder.
    • Öğrenciler bir dakika tartıştıktan sonra iç içe daireler ters yönde bir birim hareket eder
    • Tüm öğrenciler birbiri ile konuşunca ulaşılan noktalar listelenir ve topluca bir senteze varılır etkinlik tamamlanır

Ölçme ve Değerlendirme

Her grup raporlarını sırası ile sınıfa sunar. Raporlar öğrenciler tarafından değerlendirmeye tabi tutulur.

İlişkili Metinler

Aziz, Sıddık ve Fedakâr ve Vefakâr Kardeşlerim ve Hizmet-i Kur’âniye ve İmaniyede Kuvvetli ve Kıymetli ve Çalışkan ve Muktedir Arkadaşlarım!

Bu dünyada benim için medâr-ı teselli sizlersiniz ve hakkınızda büyük ümitlerimi doğru çıkardınız. Cenab-ı Hak, sizden ebeden razı olsun, âmin.

İrsalâtınız ve bilhassa Onuncu Söz buraya o derece faide verdi ki her bir sahifesine mukabil elimden gelseydi büyük bir hediye verirdim. Çoktan beri göremediğim için ben hangisini okursam “En birinci budur” derdim; ötekine bakardım, “Bu birincidir.” Daha öbürüsüne baktıkça, hayret ederek kat’î kanaatim geldi ki Risaletü’n-Nur’un kitapları birbirine tercih edilmez. Her birinin, kendi makamında riyaseti var ve bu zamanı tenvir eden bir mu’cize-i maneviye-i Kur’âniyedir.

Evet, bu asrın ehemmiyetli ve manevî ve ilmî bir mürşidi olan Risaletü’n-Nur heyet-i mecmuası sair şahsî büyük mürşidler gibi kendine muvafık ve hakikat-i ilmiyeye münasip olarak birkaç nevide ve bilhassa hakaik-ı imaniyenin izharında, intişarında azîm kerametleri olduğu gibi üç keramet-i zâhiresi bulunan “Mu’cizat-ı Ahmediye”, “Onuncu Söz ve Yirmi Dokuzuncu Söz” ve “Ayetü’l-Kübra” gibi çok risaleleri dahi her biri kendine mahsus kerametleri bulunduğunu çok emareler ve vakıalar bana kat’î bir kanaat vermiş. Hatta sekeratta bulunan talebelerine imanını kurtarmak için bir mürşid gibi yetiştiğine müteaddid vakıalar şüphe bırakmıyor. “Bir saat tefekkür, bir sene ibadet-i nafile hükmünde…” Bir misali, Nurun Hizb-i Ekber’idir diye müşahede ettim ve kanaat getirdim.

(Kastamonu Lahikası, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul-2022, 4. Mektup, s. 32)

********

Buradaki kardeşlerimizden bazılarının, âsâr-ı Nur hakkındaki ihtiyarsız şu sözleri, ne kadar yerindedir. Diyorlar ki: Bu mübarek eserlerden biri okununca içimizden “Bundan daha yüksek eser olamaz” dediğimiz halde, ikincisini dinlediğimiz zaman bakıyoruz ki, bu evvelkinden daha ulvî ve nurludur.

Ben de diyorum ki: Ey ihvan! Risale-i Nur’un bütün cüzlerinde öyle bir kuvvet var ki, yalnız birini dinlemeye, okumaya veya yazmaya muvaffak olan kimse, Allah tevfik verirse, imanını kurtaracak hakikatleri onda bulur. Çünkü her cüz’ün diğerleri ile manen irtibatları vardır. Okuyana ve dinleyenlere sırran diyorlar ki: Bu okuduğun kitapta bizdeki hakikatlerin de uçları, kokuları, işaretleri var. Dikkat edersen görürsün, çalışırsan anlarsın, cüz-i ihtiyarını bu emre sevk edersen Allah da muvaffakıyet verir. Bulur ve bilebilirsin.

(Barla Lahikası, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul-2022, 237. Mektup, s. 347)

***

Sevgili Üstadım! Hamd olsun, kardeşlerimiz fikren ve ruhen hâl-i terakkidedirler. İnşaallah, manen ve nazar-ı İlâhîde de terakki ediyorlar. Yirmi Yedinci Mektub gittikçe coşan berrak

bir şelâle gibi çağlamaktadır.

(Barla Lahikası, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul-2022, 193. Mektup, s. 266)

***

Rabian: Yirmi Yedinci Mektuba ilhak edilecek, kardeşlerimizin bazı yeni fıkralarını size gönderdim. Hakikaten bu fıkralar ve umum Yirmi Yedinci Mektub’un fıkraları çok faydalıdırlar. Ehemmiyetli, tatlı, hoş, güzel manalar, dersler; teşvik, teşci’ eder hisler vardır. Ben kendim onlardan tatlı istifade ediyorum, tembel olduğum zaman bana ehemmiyetli bir teşvik kamçısı oluyor. Her ne ise…

(Barla Lahikası, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul-2022, 229. Mektup, s. 329)

***

Bu lâhikalarda geçen talebelerin mektupları, Nurlardan aldıkları feyz-i iman, ihlâs ve sadakatlerini, şehâmet-i imaniyelerini ifade ile Üstadlarına arz etmek ve teşekküratlarını bildirmekle bu zamanda zuhur eden bu ders-i Kur’âniyenin muhatapları olduklarını izhar ediyor ve Risale-i Nur’un hakkaniyetine ve Hazret-i Üstadın davasına birer şahit hükmünde bulunuyor.

Risale-i Nur’un telifi ve neşriyle beraber bu lâhika mektuplarının zuhuru, devamı ve neşri, bizzat Muhterem Müellifi tarafından yapılması ve tensib edilmesi ve müteaddit mektuplarda da bu lâhikaların kıymetini ifade buyurmaları ve nazara vermeleri, herhalde bu lâhikaların ehemmiyetini tebarüze kâfidir.

(Barla Lahikası, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul-2022, s. 30)

Modülü İndir (PDF)

Modül_105.pdf
Size: 120,76 KB

Modül Değişiklik Önerisi Formu
Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Değişiklik Önerisi
Yüklemek için tıklayın veya dosyayı bu alana sürükleyin.
lahika mektupları
Free
Seviye
Orta Seviye
Süre 40 dakika